Tuesday 4 June 2013

Gulai Serati

Owhh.. rasa macam tak percaya. 
Hari ni aku dengan rasa rajinnya, memasak makanan tersohor negeri Kelantan..
Gulai serati..

ehsan  : google


Dah lama nak cuba masak menu ni.. cuma nak dapatkan serati (sejenis itik nila)  payah sikit.
dan.. hari ini barulah terlaksana. hubby kata terlaksana dengan jayanya.. haha.

thx abahnya... sebab bagi support kat I ni..(tak pernah cakap aku masak tak sedap, sebab takooot aku kecik ati le tu..)

resepinya aku dah hafal dalam kepala.. masa tengok diorang masak masa bekwoh/bigwork  aka kenduri  tuari..
satu2 bahannya aku perhati, tapi, ada juga yang terlupa.. terpaksa telepon tanya semula resepi daripada sis in law aku, kak Mah yang duk di Kok Keli Tumpat.


Inilah rupa gulai serati..
Resepinya tak sempat nak tempekkan kat sini.. ada masa aku letak.. atau kalau korang nak, bgtau le kat ruangan komen. 



Gulai serati dah cuba buat, nanti nak cuba pula masakan kuzi.. resepi dah ada, cuma tunggu masa nak buat aje..
Kakah gulai dah ada (bukan kahkahkah :LOL tu..)  

Rempah kuzi dah beli lama..ada tersimpan dalam esbok. Ntah elok ntah ke tidak.. Insha Allah, raya nanti nak cuba buat la.. 


No comments:

Post a Comment