Tuesday 20 January 2015

Perkembangan setengah bulan pertama baby Hadif

ASSALAMUALAIKUM WRT..
Hari ni, hari ke 14 baby Hadif lahir ke dunia. Kehadiran yang sangat membahagiakan kami.. 14 hari jugalah, tidur umi tak lena.. umi terpaksa berjaga.. tapi tu tak jadi hal, inilah harga yang harus kami bayar di atas anugerah yg diberikan pada kami ini.. bersyukurlah. 

Semalam di hari ke 13, berat baby Hadif dah 3.6kg bila ditimbang JM yang datang ke rumah. Alhamdulillah, naik 0.9kg.. satu perkembangan yang baik. Cikzann tengok lengan baby pun dah makin berisi..peha dan betis pun sama, seronok sungguh.. tak sabar nak tengok dia bambam macam baby org lain.

Hari ke-14 ni juga, tali pusat baby dah luruh.. senanglah skit rasanya nak mandikan dia.. masih lagi kena bersihkan pusat ni dengan ubat yang dibekalkan.. cikzann guna cotton buds untuk bersihkan celah2 pusat baby.

Alhamdulillah, baby takde kena kuning/ jaundis di hari ke 14 ini. InshaAllah, dia bebas jaundis la kot.. rompers yang cikzann pakaikan seminggu lepas yang tersangatla  longgar masa tu pun dah muat2 je skang.. terkejut juga .. dah padan rupanya.. 






Semoga baby Hadif membesar dengan sihat..
Kami sayang adik.






No comments:

Post a Comment